niedziela, 7 czerwca 2020

Pasja-czym jest dla mnie -czym jest dla Was



Naszło mnie na poważne refleksje dotyczące moich pasji.Jaka byłabym gdyby nie one?
Rękodzieło jest moją pasją,czymś gdzie mogę marzyć i nie muszę, absolutnie z niczego się tłumaczyć.Jak wiadomo,każdy artysta ma swoje wizje, i czasem komuś stojącemu z boku, ciężko to ogarnąć.Realizuję swoje pomysły,popełniam przy tym błędy, ale dzięki nim wiem, że stać mnie na więcej.Dzięki pasji jestem zaangażowana,na maksa zmobilizowana,jest we mnie ciągła chęć rozwoju.
Rękodzieło jest nieodłącznym elementem mojego życia,moją wewnętrzną i zewnętrzną motywacją.Jest urzeczywistnieniem moich marzeń.
Wyniosłam z domu różne formy kreatywności,dzięki niewątpliwie utalentowanym  rodzicom, a inne po prostu "zbieram"po drodze.
Pasja jest czymś co uskrzydla moje myśli. 
Tym starałam się zarażać swoje dzieci,które bądź co bądź miały jeszcze więcej pomysłów niż ja.Garnęły się do decu,samodzielnie szyły maskotki,rysowały.Dziś już jako zaawansowane nastolatki próbują swoich sił na całkiem innych polach.
Pasja jest motorem do działania,do wolności,do szukania nowych możliwości.

Podobno osoby z pasją mają więcej energii i są bardziej zadowolone z życia,podobno pasja to esencja życia.
Jako iż temat ten jest obszerny i każdy z nas czuje inaczej,inaczej też wyraża zapytałam kilka z Was czym jest dla Was pasja a że łączy też ludzi...sami czytajcie :)


 Justyna z Wielkie Małe Pasje


"Pasja to dla mnie możliwość wyrażania siebie i tego co siedzi w głowie :). To sposób na życie, możliwość samorozwoju, pokonywania własnych barier, to odskocznia od dnia codziennego, to możliwość stworzenia własnego świata. Nie musi mieć sensu, byle sprawiała ogromną radość i pozytywnie nas nastrajała :) "


Halina z bloga Inka-Art


"Kocham życie............ i kocham moją pasję!  To ona daje mi siłę, daje radość i nakręca do działania. Codzienność bywa różna, potrafi zaskakiwać - jest taka, jak u wszystkich - chwile dobre przeplatają się z tymi gorszymi. Nieraz mam chandrę i muszę koniecznie odreagować i co wtedy robię?  Siadam przy biurku, chwytam za nożyczki i papiery, pędzle, farby  i zaczynam coś sobie majstrować. 

W takich momentach mam przy sobie dwie wierne towarzyszki: moją kotkę Myszę i ...... pasję.
To właściwie ta druga powoduje wyciszenie rozedrganych nerwów i uspokojenie negatywnych emocji. Pomaga mi odreagować napięty dzień w pracy czy nie najlepszy humor :-)"
" tworzenie jest moim sposobem na życie, jest dla mnie cały czas poszukiwaniem, zabawą, odkrywaniem nowego. Uwielbiam eksperymentować i realizować swoje pomysły, nawet te najbardziej szalone :-)W ten sposób spełniam się twórczo, czerpiąc radość z każdej wykonanej przez siebie rzeczy.Tak wyrażam myśli i emocje a przy okazji świetnie się bawię i wspaniale wypoczywam :-)"



Terenia  z bloga Teresa i jej prace pisze o swojej pasji tak:


"Rękodzieło artystyczne pasjonowało mnie od dawna, a jest związane z moją byłą pracą zawodową, jednak gdy byłam czynna zawodowo i miałam masę obowiązków w domu , ciężko było mi znaleźć czas, by móc oddać się tej pasji . Stało się to dopiero po przejściu na emeryturę. Do realizacji pomysłów wykorzystuję własną wyobraźnię, czerpię inspiracje z internetu, czy hobbystycznych czasopism. W moich pracach dominuje tematyka sakralna , to rękodzieło jest ciągle żywe i wizerunki osób Boskich i aniołów przemawiają w szczególny sposób do człowieka. Pracuję i znam jeszcze technikę Pergamano/ bardzo mało znana i rozpowszechniona w Polsce/ scrapbooking i haft krzyżykowy. Te pasje pozwalają mi odpocząć . To taki mój codzienny rytuał , jednak nigdy nie wychylam się , przed to co dla gospodyni prowadzącej dom jest chlebem powszednim. Tak więc wytworem moich rąk upiększam sobie swiat . Najczęściej pracuję wieczorem , kiedy juz nic nie mam do załatwienia , wtedy jest cisza i spokój. Dzięki tej pasji czuję, że życie to nie tylko przemijający czas, ale także momenty, które coś znaczą dla mnie osobiście i i innych ludzi. W sercu mam słowa św. Tomasza ' Przychodzisz z niczym na ten świat i nic nie bierzesz z sobą , może choć pozostawisz dobry ślad , by można iść z Tobą "

Pięknie,prawda?


Agata z bloga Robótki ręczne na wesoło



"Pasja to jest coś co mnie odrywa od codzienności, czemu się oddaję i co sprawia mi mnóstwo radości i satysfakcji. Mam sporo pasji, są dla mnie odskocznią, takim resetem myśli i w sumie mimo, że wymagają ode mnie pracy i męczą gdy siedzę po nocach, to i tak daje niesamowitego kopa. Tworzę z miłością dla innych aby sprawiać obdarowanym radość i wywołać na ich twarzach uśmiech. To jest sendo wszystkiego. Cokolwiek wykonuję, to z myślą o konkretnej osobie, co komu się spodoba, czym się interesuje itd. i już sobie wyobrażam jak się cieszy patrząc na moją pracę. A mnie to niezmiennie CIESZY !!! :) "


Małgosia z bloga Papierowy jarmark


"Czym jest dla mnie pasja?
Jest ważną częścią mojego życia. Odskocznią od codzienności, czasem szarej i trudnej. W chwili, gdy pochylam się nad papierami i tworzę kartki lub albumy, zapominam o całym świecie.
W chwilach radości pomnaża moją radość.
W chwilach smutku pomniejsza mój smutek.
Ważne jest też dla mnie to, że mogę tworzyć dla innych, że te kartki i albumy komuś się spodobają, kogoś ucieszą. Myślę, że nie miałabym nawet w połowie takiej satysfakcji, gdybym tworzyła tylko „sobie a muzom”. Dlatego cieszę się, że mam pasję, dzięki której mogę zrobić coś dla innych."

Gosia z bloga Stare pianino

"Pasja to jest to co mnie uskrzydla, co wywołuje uśmiech w pochmurny poniedziałek. Życie z pasją nabiera kolorów i sprawia, że chce się chcieć:) Nie wyobrażam sobie życie bez pasji i szkoda mi osób, które jej nie mają albo nie chcą mieć. "


Dziewczyny,dziękuję Wam z całego serca jeszcze raz za chęć podzielenia się swoją opinią,za czas który mi poświęciłyście i za to że pasja jest dla Was tym czym jest:)

15 komentarzy:

  1. Rękodzieło to fantastyczna sprawa,zawsze podziwiam wytworzone cuda, chociaż sama nie mam talentu ☺ moją pasją jest oczywiście gotowanie☺

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że i mój głos znalazł się wśród wypowiedzi utalentowanych koleżanek.

    OdpowiedzUsuń
  3. Też uważam pasje za bardzo ważny element w życiu, za coś co pozwala zapomnieć o problemach i skupić się na coś przyjemnym, a nawet rozwinąć swój talent lub dodać zdrówka. W zależności co dla kogo jest pasją... Ja uwielbiam zajmować się swoim blogiem, sport i zajęcia plastyczne...

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawe wypowiedzi :) Uważam, że warto mieć pasje w życiu :D Ja niestety na wszystkie moje pasje nie mam czasu :( Dlatego myślę, że możliwość robienia tego co nasz cieszy jest swego rodzaju luksusem i warto to docenić

    OdpowiedzUsuń
  5. Moim zdaniem każdy człowiek powinien mieć jakąś swoją pasję, bo dzięki niej można na chwilę oderwać się od różnych problemów i skupić myślami nad tym co się naprawdę lubi.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba mogłabym się podpisać pod każdym z tych interpretacji ;) Pozdrawiam..

    OdpowiedzUsuń
  7. Obojętnie jakbyśmy nie zdefiniowali pojęcia pasji to najważniejsze jest ją mieć i czerpać z niej ogromną radość :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja także w ten sposób odpoczywam, książki, ostatnio też hart krzyżykowy i szale na drutach :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba wszystko już zostało tu powiedziane:)
    Pasja - to możliwość oderwania się od codzienności!
    Miło się czytało tych mini wywiadów:)
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pasja w życiu jest bardzo ważna. Często mam wrażenie, że ludzie bez pasji są dość nudni.

    OdpowiedzUsuń
  11. Trzeba mieć w życiu jakąś pasję :) dzięki temu życie jest pełniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pasja to wspaniała sprawa. Ja bardzo się cieszę,że mam swoją i ją rozwijam. A błędy? Tak ja też je popełniam bo nie ma nikogo i niczego idealnego. Pozdrawiam serdecznie 🙂 będę zaglądać częściej 🙂

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie wyobrażam sobie życia bez pasji bo to ona nadaje mu sens:-)))
    Pozdrawiam serdecznie:-))

    OdpowiedzUsuń
  14. Kochana Różowowłosa,

    Jestes zdecydowanie dusza artstyczna jak widze. Super. Pasja to coś pieknego. Cos co dodaje nam skrzydeł w szarej codzienności. Pozwala wyrazić siebie i jest cześcia nas. Kazdy z nas powinien coś takiegos miec i pielegnować :-)


    ps. Dziekuje za odwiedziny u mnie. Nie przejmuj sie gdy ktoś mówi Ci czy powinnas czy nie powinnas miec różowych włosów. To Ty powinnas o tym decydować a nie swiat.

    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  15. ale ciepły i ciekawy wpis pełen pasji:)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © ToiOwo , Blogger